Uruchommy linię M3- jako jedną z pierwszych linii łodzkiego naziemnego metra
Proponuję - rozpoczęcie wcielania w życie idei Metra Łódź.
Już teraz- linia Zgierz- Koluszki byłaby wcielona do systemu metra
naziemnego- premetra w Łodzi, jako zapowiedź mającego powstać systemu
"metra" na odcinku wewnątrzmiejskim. Jednak, aby rozpocząć, wystarczy poprawić i dopracować już istniejącą ofertę.
Historia powstania:
komunikat prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej:
Historia powstania:
komunikat prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej:
"Ze względu na ograniczoną dostępność peronów (...) oraz możliwości taborowe (...) konieczne było wydłużenie relacji Koluszki – Łódź Widzew do Zgierza".
Odcinki linii
Kutno- Ozorków- Zgierz i Zgierz- Łódź Widzew- Koluszki byłyby połączone w
jedną całość i oznaczone jako linia M3. W tym etapie tworzenia
rozkładu, jako linię M3 oznacznoby wszystkie składy ŁKA w relacji
Koluszki - Łódź Widzew - Zgierz. Byłby to historyczny początek wcielania idei "metra" w Łodzi w życie. W przyszłości linie miałyby tak zmienione relacje, aby jak najwięcej z linii przechodziło przez "tunel średnicowy".
Na odcinku Zgierz- Łódź Widzew linia M3 zdublowana byłaby także przez proponowaną linię kursującą dookólnie, jeśli władze przychylą się do naszej propozycji i taka linia ruszy.
Etap I- już istniejąca relacja stałaby się częścią systemu proponowanego Metra Łódź
Etap II- połączenie dwóch relacji w całość celem stworzenia szybkiego i atrakcyjnego połączenia łączącego trzy duże węzły kolejowe.
Źródło: http://lka.lodzkie.pl/Rozklady-jazdy/
Plany docelowe
Proponowany system wykorzystuje niemalże w całości dostępną infrastrukturę i tabor. Jego koszt to budowa 4,5 km tunelu i torów w fazie pierwszej oraz koszt budowy przystanków. W realizacji projektu wykorzysta się dostępną infrastrukturę kolejową i połączy dwa największe łódzkie osiedla Widzew i Retkinia z centrum miasta. System byłby - technologicznie rzecz biorąc - szybką koleją miejską, który wykorzysta średnicowy tunel podziemny długości czterech kilometrów, poza centrum będzie wykorzystywał torowiska PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Komentarze