Uruchommy linię kolei aglomeracyjnej do Piotrkowa Trybunalskiego!
Uruchommy linię kolei aglomeracyjnej do Piotrkowa Trybunalskiego! Mogłaby już powstać- dziś. Dzięki wyeliminowaniu większości przystanków pośrednich pomiędzy Łodzią a Piotrkowem Tryb., kolej aglomeracyjna mogłaby powoli odzyskiwać pasażerów w tej relacji. Pociągi regionalne kursowałyby z czasem przejazdu 33-35 minut na odcinku Łódź Widzew- Piotrków Tryb.
90 lat planów!
wg http://inforail.pl/text.php?id=16435
Część autorów pokazuje niezrealizowane plany budowy kolei do Piotrkowa, które zakończyły się w latach ok. 1926- 1942 budową nasypów koło stacji Olechów Wschód. Obecnie, istnieje możliwość budowy od podstaw nowej linii do Piotrkowa wzdłuż budowanej autostrady A1.Istnieje dogodna możliwość wyprowadzenia komunikacji kolejowej z Łodzi w pobliże budowanego odcinka autostrady A1. Koło dworca Łódź Olechów Wschód zachowały się jeszcze nasypy po poprzedniej inwestycji- nigdy nie ukończonej linii do Piotrkowa Tryb.
wg http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=12
Czy
możliwe jest połączenie szybkiej kolei miejskiej w relacji Łódź- Piotrków
Trybunalski- Bełchatów? Gdyby linię kolejową do Bełchatowa przejął inny
zarządca infrastruktury i poprawnie wyremontował, możliwy byłby powrót
kolei w tej podmiejskiej relacji.W Bełchatowie nadal istnieje dworzec
kolejowy, który byłby wykorzystany przy realizacji projektu.
Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/799785,prezes-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej-mozemy-nie-zarobic-nawet-przez-trzy-lata-wywiad,id,t.html
Pociągi- wagony motorowe mogłyby kursować np. co 30- 40 minut. Po remoncie infrastruktury czas przejazdu mógłby być atrakcyjny, ale składy musiałyby się rozpędzać do prędkości 110 km/godz., co jest technicznie możliwe po remoncie linii. Organizacyjnie najlepiej byłoby, gdyby linią zarządzał miejscowy podmiot, który także realizowałby przewozy pasażerskie na tym odcinku torów. W przyszłości możnaby wskrzesić ruch w szczytach dojazdów do pracy na linii z Bełchatowa do elektrowni. Możliwe jest szybkie połączenie Bełchatów- Piotrków- Łódź Fabryczna, z postojami tylko w Piotrkowie i Łodzi- Widzewie.
Czas jazdy dziś
Byc może linię SKM dla Piotrkowa możnaby uruchomić już dziś.
Oto czas przejazdu z dziś: 35 minut: odcinek Łódź Widzew- Pioptrków Tryb. Czas jazdy dla TLK53102 STOCZNIOWIEC z dnia 06.01.15. Oto fragment dzisiejszego rozkładu:
-dwukrotnie dłuższego czasu jazdy w porównaniu do najszybszego wariantu,
-większych dotacji do tego połączenia
-jego niskiej popularności.
Oto przykład, jak można maksymalnie wydłuzyć czas przejazdu koleją regionalną w relacji, w której kolej i tak jest bardzo mało konkurencyjna:
wg http://rozklad.sitkol.pl
Proponowaną nową linią jest kosztujący ok. 70 mln euro (circa 282 mln PLN) skrót Andrespol-Bieżywody pozwalający uzyskać Łodzi połączenie na południe z pominięciem Koluszek. Inną opcją jest rozbudowa linii przez Koluszki i zredukowanie czasu podróży tego 65-kilometrowego odcinka do 35 minut, co już ma miejsce.
Budowa nowego odcinka wydaje się prostszym wyjściem w przypadku ograniczeń w przepustowości linii do Koluszek, choć nie jest koniecznością. Jednakże pociągi regionalne z Łodzi Fabrycznej do Piotrkowa musiałyby być dość szybkie by móc konkurować z autostradą i transportem drogowym. Dziś na kierunku do Piotrkowa kolej nie wozi niemal żadnych pasażerów w relacjach regionalnych, lecz można to zmienić.
Użytek podkładu z mapa.szukacz.pl do celów demonstracyjnych.
(af)
90 lat planów!
W okresie międzywojennym wybudowano w 1926 roku linię kolejową Łódź Widzew –Zgierz –Kutno, która znacznie usprawniła prowadzenie pociągów na północ. Rozważano również budowę dalszego ciągu tej trasy z Widzewa do Piotrkowa Trybunalskiego. linia ta dałaby znaczne oszczędności czasu dla pociągów z południa i pozwoliłaby na znaczne skrócenie czasu jazdy pociągów z południa na północ, które omijałyby skomplikowany węzeł Koluszki, gdzie była konieczność zmiany kierunku jazdy. Niestety planów tych nigdy nie zrealizowano.
wg http://inforail.pl/text.php?id=16435
Część autorów pokazuje niezrealizowane plany budowy kolei do Piotrkowa, które zakończyły się w latach ok. 1926- 1942 budową nasypów koło stacji Olechów Wschód. Obecnie, istnieje możliwość budowy od podstaw nowej linii do Piotrkowa wzdłuż budowanej autostrady A1.Istnieje dogodna możliwość wyprowadzenia komunikacji kolejowej z Łodzi w pobliże budowanego odcinka autostrady A1. Koło dworca Łódź Olechów Wschód zachowały się jeszcze nasypy po poprzedniej inwestycji- nigdy nie ukończonej linii do Piotrkowa Tryb.
wg http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=12
Dworzec kolejowy w Bełchatowie wg kolej.one.pl |
Ludzie narzekają, że ŁKA to tylko pięć linii, a niedaleko jest choćby Piotrków Trybunalski, ważny węzeł, do którego wasze pociągi nie dojadą. ŁKA obecnie ma ograniczoną zdolność przewozową z uwagi na ilość taboru. W pierwszym okresie działalności koncentrujemy się na określonych w projekcie liniach kolejowych. W kolejnej perspektywie, z chwilą pozyskiwania kolejnych jednostek taborowych, jesteśmy jako przewoźnik zainteresowani linią komunikacyjną do Piotrkowa Trybunalskiego
Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/799785,prezes-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej-mozemy-nie-zarobic-nawet-przez-trzy-lata-wywiad,id,t.html
Pociągi- wagony motorowe mogłyby kursować np. co 30- 40 minut. Po remoncie infrastruktury czas przejazdu mógłby być atrakcyjny, ale składy musiałyby się rozpędzać do prędkości 110 km/godz., co jest technicznie możliwe po remoncie linii. Organizacyjnie najlepiej byłoby, gdyby linią zarządzał miejscowy podmiot, który także realizowałby przewozy pasażerskie na tym odcinku torów. W przyszłości możnaby wskrzesić ruch w szczytach dojazdów do pracy na linii z Bełchatowa do elektrowni. Możliwe jest szybkie połączenie Bełchatów- Piotrków- Łódź Fabryczna, z postojami tylko w Piotrkowie i Łodzi- Widzewie.
Czas jazdy dziś
Byc może linię SKM dla Piotrkowa możnaby uruchomić już dziś.
Oto czas przejazdu z dziś: 35 minut: odcinek Łódź Widzew- Pioptrków Tryb. Czas jazdy dla TLK53102 STOCZNIOWIEC z dnia 06.01.15. Oto fragment dzisiejszego rozkładu:
Zgierz 15:56 prognozowany planowy przyjazd pociągu 15:57 prognozowany planowy przyjazd pociąguNiestety, wykonywanie tych połączeń przez słabo zarządzaną spółkę komunalną Przewozy Regionalne jest przyczyną:
Łódź Żabieniec 16:07 prognozowany planowy przyjazd pociągu 16:08 prognozowany planowy przyjazd pociągu
Łódź Kaliska 16:12 prognozowany planowy przyjazd pociągu 16:15 prognozowany planowy przyjazd pociągu
Łódź Chojny 16:23 prognozowany planowy przyjazd pociągu 16:24 prognozowany planowy przyjazd pociągu
Łódź Widzew 16:32 prognozowany planowy przyjazd pociągu 16:33 prognozowany planowy przyjazd pociągu
Piotrków Tryb. 17:08 prognozowany planowy przyjazd pociągu 17:09
-dwukrotnie dłuższego czasu jazdy w porównaniu do najszybszego wariantu,
-większych dotacji do tego połączenia
-jego niskiej popularności.
Oto przykład, jak można maksymalnie wydłuzyć czas przejazdu koleją regionalną w relacji, w której kolej i tak jest bardzo mało konkurencyjna:
Łódź Kaliska | 15:42 | R 10601 | ||
Łódź Pabianicka | 15:46 | 15:47 | ||
Łódź Chojny | 15:50 | 15:51 | ||
Łódź Dąbrowa | 15:54 | 15:54 | ||
Łódź Widzew | 16:00 | 16:01 | ||
Koluszki | 16:17 | 16:27 | ||
Chrusty Nowe | 16:32 | 16:33 | ||
Rokiciny | 16:36 | 16:36 | ||
Łaznów | 16:40 | 16:40 | ||
Wolbórka | 16:44 | 16:45 | ||
Baby | 16:50 | 16:51 | ||
Moszczenica | 16:54 | 16:55 | ||
Jarosty | 16:59 | 16:59 | ||
Piotrków Tryb. | 17:04 | 17:13 |
wg http://rozklad.sitkol.pl
Archiwalny, zachowany rozkład jazdy jaki internauta znalazł na stacji Biały Ług (źródło:kolej.one.pl) |
Stacja w Białym Ługu dysponuje zachowanym budynkiem w stanie dobrym, wg kolej.one.pl |
Proponowaną nową linią jest kosztujący ok. 70 mln euro (circa 282 mln PLN) skrót Andrespol-Bieżywody pozwalający uzyskać Łodzi połączenie na południe z pominięciem Koluszek. Inną opcją jest rozbudowa linii przez Koluszki i zredukowanie czasu podróży tego 65-kilometrowego odcinka do 35 minut, co już ma miejsce.
Budowa nowego odcinka wydaje się prostszym wyjściem w przypadku ograniczeń w przepustowości linii do Koluszek, choć nie jest koniecznością. Jednakże pociągi regionalne z Łodzi Fabrycznej do Piotrkowa musiałyby być dość szybkie by móc konkurować z autostradą i transportem drogowym. Dziś na kierunku do Piotrkowa kolej nie wozi niemal żadnych pasażerów w relacjach regionalnych, lecz można to zmienić.
Użytek podkładu z mapa.szukacz.pl do celów demonstracyjnych.
(af)
Komentarze