Część linii metra naziemnego może użyć spalinowych szynobusów.


Województwo Łódzkie, mające niewielką sieć kolejową, dodatkowo cierpi z powodu Państwa polityki "zapominania" o liniach spalinowych. Mimo wprowadzenia autobusów szynowych na wschodzie woj. Łódzkiego, w zachodniej części nadal likwidowane są linie kolejowe.

Czy możliwe jest wznowienie przewozów takie jak na linii Tomaszów- Opoczno (zawieszona linia najpierw miała 2 pary poc. dziennie, później 6 par), także w relacjach:


Łódź- Bełchatów
Możliwa jest jedna para połączeń dziennie, w porannym szczycie komunikacyjnym, przyspieszona na odcinku Piotrków Tryb.- Łódź  Widzew.

Łódź- Zelów p. Łask
Apelujemy o powstrzymanie likwidacji linii kolejowej do Zelowa. Zlikwidowany został odcinek do Zelowa- Herbertowa. Wzywamy od odtworzenia brakującego odcinka torowiska i zorganizowanie stacji końcowej kolei pasażerskiej w Zelowie.
Wnosimy o wprowadzenie kursów spalinowych autobusów szynowych kursujących w relacji:

Opoczno- Tomaszów Mazowiecki- Łódź- Łask- Zelów, kursy byłyby przyspieszone na odcinku Tomaszów  Maz.- Łódź- Łask, pomijając mniejsze przystanki na tej trasie. 

Prawdę mówiąc to całe przedsięwzięcie sprowadza się do tak postawionego szczytu marzeń czyli połączenia wszystkich ponad 5 tysięcznych miast z aglomeracją. Zelów, który należy do tego grona można połączyć dodatkowo autobusem szynowym linią Herbertów - Łask

wg http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=19

Przed laty istniała również krótka linia do Zelowa, łącząca Zelów z Łodzią p. Łask, wg źródeł została ona już częściowo rozebrana na terenie 9-tysięcznego Zelowa.  Można znaleźć informację iż odnoga do Zelowa został rozebrana przez PKP, jeździły tutaj pociągi torwarowe. Stacja końcowa znajdowała się w Zelowie - Herbertowie. Tutaj kończyła swój bieg długa linia (bocznica) z Łasku. Wzywamy do odtworzenia końcowej stacji tej linii jako terminala kolei pasażerskiej do Łodzi.  Wzywamy do wprowadzenia połączeń autobusami szynowymi w relacji Łódź- Zelów ze zmianą kierunku jazdy na stacji Łask. Połączenia byłyby przyspieszone od Łaska do Łodzi i od Łodzi do Koluszek, pomijając część przystanków. 


Jak wynika z mapy
"Linie kolejowe zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
oraz inne spółki grupy kapitałowej PKP",
dostępnej dla wszystkich pod adresem:

http://www.plk-sa.pl/en/00spolka/mapa/plk_mapaPolski.html

w województwie łódzkim są dwa szlaki kolejowe niezelektryfikowane.

Są to:
szlak 24:
Piotrków Trybunalski - Bełchatów - Rogowiec

Obenie nie jest tutaj prowadzony ruch pasażerski a jedynie towarowy do elektrowni i kopalni Bełchatów.
Z powodzeniem można tutaj wprowadzić autobus szynowy z silnikiem spalinowym, jaki dowoził by pasażerów z Piotrkowa Tryb. do Bełchatowa i ewentualnie dalej do Rogowca.

szlak 25 (fragment)
Tomaszów Mazowiecki - Jeleń - Bratków - Opoczno - Nałęcz - Końskie -
- Stąporków - Bliżyn - Skarżysko Kamienna

Obecnie kursują tą trasą pociągi stosunkowo rzadko.
Z Tomaszowa Maz. do Opoczna, oraz z Tomaszowa Maz. do Skarżysko Kamiennej, przez Opoczno.
Z powodzeniem można tutaj wprowadzić autobus szynowy z silnikiem spalinowym, albo zestaw dwóch autobusów szynowych o napędzie spalinowym, ukrotnionym.
Byłoby to znacznie tańsze rozwiązanie niż stosowane obecnie.
Teraz skład pociągu, to przeważnie SM-42 i 2 lub 3 wagony typu "Bonanza". 

wg http://www.komunikacjalodz.fora.pl/kolej-i-samoloty,11/kolej-w-regionie-lodzkim,85.html

Komentarze