Metro Łódź- co można zrobić już dziś? Powstrzymać demontaż torów?
Już dziś bez wątpienia można uruchomić kursy obsługujące znaczną ilość przystanków miejskich kursujących tylko w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego- na przykład kursujących w relacjach szczytowych- jak ta zaproponowana przez przewoźnika powyżej, obejmująca zmianę kierunku jazdy. Można uzupełniać ilość przystanków na sieci kolejowej całej aglomeracji.
Można zadbać o to aby nie rozbierano linii kolejowych regionu. Łódź- Zelów p. Łask
Apelujemy o powstrzymanie likwidacji linii kolejowej do Zelowa. Zlikwidowany został odcinek do Zelowa- Herbertowa. Wzywamy od odtworzenia brakującego odcinka torowiska i zorganizowanie stacji końcowej kolei pasażerskiej w Zelowie.
Wnosimy o wprowadzenie kursów spalinowych autobusów szynowych kursujących w relacji:
Opoczno- Tomaszów Mazowiecki- Łódź- Łask- Zelów, kursy byłyby przyspieszone na odcinku Tomaszów Maz.- Łódź- Łask, pomijając mniejsze przystanki na tej trasie.
W związku z planami reaktywacji sieci kolejowej w Polsce badamy potencjalne linie kolejowe zdatne do wznowienia ruchu pasażerskiemu, w tym fragment linii Łódź- Zelów,a konkretnie odcinek Łask-Zelów.
Przed laty istniała również krótka linia do Zelowa, łącząca Zelów z Łodzią p. Łask, czy została ona już rozebrana? Można znaleźć informację iż odnoga do Zelowa został rozebrana przez PKP, jeździły tutaj pociągi torwarowe. Stacja końcowa znajdowała się w Zelowie - Herbertowie. Tutaj kończyła swój bieg długa linia (bocznica) z Łasku.
Na terenie woj. Łódzkiego istnieją potencjalne linie kolejowe zdatne do wznowienia ruchu pasażerskiego, w tym fragment linii Łódź- Zelów,a konkretnie odcinek Łask-Zelów.
Herbertów – dawna kolejowa stacja towarowa w Zelowie, w dzielnicy Herbertów, w gminie Zelów, w powiecie bełchatowskim, w województwie łódzkim. Została wybudowana na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku[1].
Przypisy
- Komunikacja i struktura gminy (pol.). Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Buczek. [dostęp 2013-09-12].
Komentarze