Likwidacja połączenia kolejowego do Centrum Handlowego Manufaktura
Archiwalny przebieg bocznicy kolejowej do CH Manufaktura, prze likwidacją. wg http://pl.misc.kolej.narkive.com/GqxG5XYH/ma-a-wycieczka-do-miasta-na-i-sterta-pyta
Rozbiórka linii kolejowej do Centrum Handlowego Manufaktura wydaje się największym błędem jaki można wytknąć "łódzkiej władzy". Oto popularne centrum handlowe, bodaj najbardziej popularne miejsce zakupów w całej aglomeracji, zostało decyzją władz miasta odcięte od sieci kolejowej. Stąło się to oczywiście "w czasach przemian". Niemniej, warto przypomnieć że dziś temat wrócił, a połączenie ma być już wielokrotnie droższe, ponieważ tunel ma być podziemny.
wg https://www.google.com/maps
A może, można jeszcze odtworzyć przebieg dawnej bocznicy i ja po prostu odbudować jako część tzw. "tunelu średnicowego"? Miejscami na dawnej trasie do CH Manufaktura pozostąły nawet resztki torowisk, sądząc ze zdjęć satelitarnych. Pozwoli to zaoszczędzić co najmniej kilkaset mln PLN, jeśli nie kilka mld PLN. Te przemiany pokazują wartość decyzji pokoleń "łódzkiej władzy", idącej śladem tak upadłych miast jak amerykańskie Detroit, dziś miasto po bankructwie.
wg http://pl.misc.kolej.narkive.com/GqxG5XYH/ma-a-wycieczka-do-miasta-na-i-sterta-pyta
Nie wiadomo na razie, czy tunel będzie miał stacje pośrednie. Trwa zamówiona przez PKP PLK aktualizacja studium wykonalności przedsięwzięcia, która ma rozstrzygnąć tę kwestię. (za: transport-publiczny.pl, 2014-11-14)
Rozbiórka linii kolejowej do Centrum Handlowego Manufaktura wydaje się największym błędem jaki można wytknąć "łódzkiej władzy". Oto popularne centrum handlowe, bodaj najbardziej popularne miejsce zakupów w całej aglomeracji, zostało decyzją władz miasta odcięte od sieci kolejowej. Stąło się to oczywiście "w czasach przemian". Niemniej, warto przypomnieć że dziś temat wrócił, a połączenie ma być już wielokrotnie droższe, ponieważ tunel ma być podziemny.
wg https://www.google.com/maps
A może, można jeszcze odtworzyć przebieg dawnej bocznicy i ja po prostu odbudować jako część tzw. "tunelu średnicowego"? Miejscami na dawnej trasie do CH Manufaktura pozostąły nawet resztki torowisk, sądząc ze zdjęć satelitarnych. Pozwoli to zaoszczędzić co najmniej kilkaset mln PLN, jeśli nie kilka mld PLN. Te przemiany pokazują wartość decyzji pokoleń "łódzkiej władzy", idącej śladem tak upadłych miast jak amerykańskie Detroit, dziś miasto po bankructwie.
Oba schematy pochodzą z książki "Szlakiem łódzkiej Kolei", Jerczyński, Roszak,
2003, Wyd. Piątek 13.
System bocznic zakładów IKP (Poltex, obecnie CH Manufaktura), stan na rok
1951. Wyjątkowo ciekawym obiektem zdaje się być obrotnica na terenie zakładów.
Niestety na schemacie nie ma sieci wąskotorowej. Na pewno w Muzeum Fabryki
znajduje się plan, na którym są zaznaczone tory wąskie, ja w tej chwili nie
mam tego planu.
wg http://pl.misc.kolej.narkive.com/GqxG5XYH/ma-a-wycieczka-do-miasta-na-i-sterta-pyta
To dobrze, że planuję się nitkę metra z centrum Łodzi w kierunku płn-zach, ale bardzo źle, że planuje się taka ilość stacji, że inwestycja ta przyniesie zerowe korzyści dla mieszkańców Łodzi…
Jakiś pan wydał opinię, że przystanki metra nie mogą być rozmieszczone zbyt często, bo Łodzi to nie jakieś Radomsko, żeby pociąg stawał co 700 metrów.
Czy oni mają nas za Murzynów z jakiegoś Konga, którzy tu przybyli ledwo co z obawy przed lokalnymi siepaczami? Czy oni są niepoważni?
Przecież wystarczy rzut oka na mapy miast europejskich, żeby stwierdzić, że wydający taką opinię jest skończonym kretynem… Stacje metra np. w Warszawie rozmieszczone są w odległości od kilometra do półtora kilometra, po to, aby ludzi mogli z tego środka transportu korzystać.
Tymczasem, tu w Łodzi jakieś palanty tworzą plany budowy metra pozbawionego przystanków
Jak na razie to plany są takie: jedna stacja na Fabrycznym, a następna na Żabieńcu albo na Kaliskim… Być może będzie jakaś stacja pomiędzy Manufakturą a Starym Cmentarzem i to wszystko. Otóż, jest oczywiste, że nam łodzianom po takim metrze nic… żadnych korzyści z takiego rozwiązania nie odniesiemy…
Nie jesteśmy Murzynami z Konga, swoje miasto znamy wiemy co w nim trzeba zrobić…
Jeżeli wybudowana zostanie taka linia metra, jak to w tej chwili pokazano tj. z Fabrycznego na Żabieniec, to jest oczywiste, że na tym odcinku musza powstać co najmniej trzy stacje. Tymczasem planuje się jedną i tu akurat mam wątpliwości, czy ta jedyna pod Manufakturą jest aż tak potrzebna.
Na zachód od Fabrycznego pierwsza stacja metra powinna zostać zlokalizowana w zachodnim Śródmieściu, na wysokości skrzyżowania Zielonej i Wólczańskiej z przejściem podziemnym do ul. Zachodniej. Kolejna stacja być może mogła by powstać pomiędzy Manufakturą a Starym Cmentarzem, co zakupoholikom ułatwiłoby dojazd do tego centrum zakupowego, a we Wszystkich Świętych nawiedzającym cmentarz dotarcie do nekropolii. Następny przystanek powinien być usytuowany w okolicach skrzyżowania Drewnowska/Kasprzaka, tak żeby mieszkańcy Kozin i Żubardzia mieli możliwość korzystania z metra… Przed Żabieńcem północna nitka powinna mieć jeszcze jeden przystanek na wysokości osiedla im. M. Reja (ul. Inowrocławska). Nitka skręcająca na południe wymaga stacji Srebrzyńska dla mieszkańców os. Montwiłła-Mireckiego i południowej części Kozin…
Na wschód od Fabrycznego metro powinno mieć przystanek pod Kopcińskiego z dojściem do przystanków tramwajowych (na wiadukcie) i autobusowych…
Ty tyle na odcinkach planowanych tuneli. Oczywiście w dalszym biegu łódzkie metro poruszało by się po trasie dotychczasowych linii kolejowych. Aby to wszystko miało sens, należy umieścić na nich kilka dodatkowych stacji z dogodnymi dojściami do nich, parkingami (park&ride by train) skomunikowanymi z pozostałymi środkami transportu miejskiego (tramwajami i autobusami).
wg http://jakelo.salon24.pl/371128,wybierzcie-mnie-bo-spieprza-nam-metro
Są potoki, będzie infrastruktura
wg http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=172
Są potoki, będzie infrastruktura
Destynacje podróżnych w Łodzi zamykają się przeważnie w obszarze centrum, ograniczonego - w ogólnym zarysie - Alejami Piłsudskiego/Mickiewicza od południa, Kopcińskiego i Uniwersytecką od wschodu, ul. Północną/Ogrodową (wraz z Manufakturą) od północy i ul. Żeromskiego oraz Kasprzaka od zachodu. Cel podróży znajdujący się w tym obszarze wskazało 25% pasażerów. Drugi najważniejszy obszar docelowy to zakłady pracy na Olechowie i w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej na Dąbrowie (17%). 10% kierowało się na Teofilów Przemysłowy.
Można domyślać się, że na wzmocnienie tych tendencji wpłynie uruchomienie przystanku Łódź Dąbrowa (od nowego rozkładu jazdy 2013/2014) i otwarcie nowego dworca Łódź Fabryczna (planowane na 28 lutego 2015 r.). Po budowie tunelu średnicowego Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Żabieniec na podziemną stację w centrum Łodzi będą mogły docierać pociągi ze wszystkich obsługiwanych przez ŁKA kierunków.
wg http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=172
Komentarze