Urząd Marszałkowski o budowie połączenia kolejowego do portu lotniczego Łódź Lublinek

Jeśli chodzi o połączenie do portu lotniczego w Łodzi, to od naszej
poprzedniej korespondencji nic się nie zmieniło. Plany budowy nowego
połączenia kolejowego do Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta są aktualne. W
najnowszych opracowaniach dla Łódzkiego Węzła Kolejowego (2015 r.)
zapewniających intermodalność kolei z innymi środkami transportu, wskazywana
jest możliwość budowy jednotorowej linii kolejowej o długości ok. 3 km na
odcinku od posterunku odgałęźnego Retkinia (linia kolejowa nr 14) do Portu
Lotniczego im. Wł. Reymonta, zakończonej stacją czołową obejmującą 2 tory ze
zlokalizowanym pomiędzy nimi peronem wyspowym.




Budowa linii kolejowej do łódzkiego lotniska winna wiązać się ściśle z
budową linii kolejowej w tunelu łączącej podziemny dworzec Łódź Fabryczna ze
stacją Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec, co przewidywane jest w ramach
perspektywy finansowej Unii Europejskiej 2014-2020.
Obsługa łódzkiego lotniska przy obecnym i prognozowanym ruchu lotniczym nie
daje przesłanek przemawiających za budową linii kolejowej do Portu
Lotniczego, dopiero realizacja linii kolejowej w tunelu, która połączy
centrum miasta i dwa główne dworce (Fabryczna i Kaliska) uzasadnia budowę
linii kolejowej do lotniska.

W przypadku podjęcia decyzji o budowie linii kolejowej do łódzkiego lotniska
należy ją traktować jako element połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej,
która będzie głównym przewoźnikiem kolejowym obsługującym połączenia i
przystanki w tunelu.

Jacek Grabarski,
Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego

Komentarze

Popularne posty