Odpowiedź UMWŁ na propozycje wprowadzenia kolei miejskiej SKM
Pytania:
-jaka jest opinia UMWŁ na temat propozycji systemu SKM dla Łodzi?
- czy UMWŁ nie uważa za stosowne wdrożenia takiej propozycji celem 10-do
15-krotnego wzrostu przewozów na łodzkiej sieci kolejowej?
- w Trójmieście kolej miejska przewozi rocznie 35,5 mln pasażerów? Czy UMWŁ
uważa że wdrożenie SKM pozwoli osiągnąc podobne przewozy w aglomeracji
łodzkiej?
wskazana przez Pana "propozycja systemu 4 linii SKM dla miasta i aglomeracji
Łodzi" obejmuje linie komunikacyjne, na których obecnie usługi o charakterze
użyteczności publicznej na zlecenie Województwa Łódzkiego świadczy zarówno
Spółka Przewozy Regionalne i Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Oferta przewozowa
tych przewoźników dostosowywana jest do aktualnie występującej wielkości
potoku pasażerskiego, z jednej strony stanowiącej ekonomiczne uzasadnienie
realizacji przewozów kolejowych, z drugiej zaś pokrycie zapotrzebowania na
usługi transportowe. Województwo Łódzkie cyklicznie monitoruje wielkość
potoków pasażerskich i w miarę możliwości finansowych budżetu Województwa
Łódzkiego oraz przepustowości infrastruktury kolejowej, wprowadzane są
zmiany rozkładu jazdy pociągów. Prowadzone są obecnie prace związane z
przygotowaniem dokumentacji budowy tunelu średnicowego łączącego Dworzec
Łódź Fabryczna z Dworcem Łódź Kaliska, którego uruchomienie wraz z
przystankami w centrum miasta pozwoli na zwiększenie dostępności transportu
kolejowego dla mieszkańców miasta poprzez koncentracje różnych środków
transportu w węzłach przesiadkowych.
Jacek Grabarski,
Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego
-jaka jest opinia UMWŁ na temat propozycji systemu SKM dla Łodzi?
- czy UMWŁ nie uważa za stosowne wdrożenia takiej propozycji celem 10-do
15-krotnego wzrostu przewozów na łodzkiej sieci kolejowej?
- w Trójmieście kolej miejska przewozi rocznie 35,5 mln pasażerów? Czy UMWŁ
uważa że wdrożenie SKM pozwoli osiągnąc podobne przewozy w aglomeracji
łodzkiej?
wskazana przez Pana "propozycja systemu 4 linii SKM dla miasta i aglomeracji
Łodzi" obejmuje linie komunikacyjne, na których obecnie usługi o charakterze
użyteczności publicznej na zlecenie Województwa Łódzkiego świadczy zarówno
Spółka Przewozy Regionalne i Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Oferta przewozowa
tych przewoźników dostosowywana jest do aktualnie występującej wielkości
potoku pasażerskiego, z jednej strony stanowiącej ekonomiczne uzasadnienie
realizacji przewozów kolejowych, z drugiej zaś pokrycie zapotrzebowania na
usługi transportowe. Województwo Łódzkie cyklicznie monitoruje wielkość
potoków pasażerskich i w miarę możliwości finansowych budżetu Województwa
Łódzkiego oraz przepustowości infrastruktury kolejowej, wprowadzane są
zmiany rozkładu jazdy pociągów. Prowadzone są obecnie prace związane z
przygotowaniem dokumentacji budowy tunelu średnicowego łączącego Dworzec
Łódź Fabryczna z Dworcem Łódź Kaliska, którego uruchomienie wraz z
przystankami w centrum miasta pozwoli na zwiększenie dostępności transportu
kolejowego dla mieszkańców miasta poprzez koncentracje różnych środków
transportu w węzłach przesiadkowych.
Jacek Grabarski,
Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego
Komentarze