Kolej miejska- Łódź. Plany budowy tunelu. Propozycje rozwoju.






Zacznijmy walkę o powstanie szybkiej kolei miejskiej w Łodzi.

Najważniejsza część systemu transportu publicznego miasta- nie działa. siec kolejowa w Łodzi łączy liczne przedmieścia,a dworzec Łódź Fabryczna jest usytuowany blisko centrum miasta, tory Łączą także Widzew i Retkinię. W Berlinie sieć SKM przewozi rocznie 414 mln pasażerów- więcej niż wszystkie koleje pasażerskie w całej Polsce. K. Fiszer pisze: " Sieć kolejowa łączy różne przedmieścia, ale głównie ze sobą. Dla większości lokalizacji istnieje dużo bardziej efektywny dojazd do centrum – porównywalny czasowo, jeśli brać pod uwagę konieczność dojścia na dworce, ale realizowany o wiele częściej." Warto to naprawić.


Łódź jest pozbawiona swojej namiastki, swojego odpowiednika kolei miejskiej jaka funkcjonuje w innych miastach. Kacper Pacek pisze że"Małopolskie chce dla kolei aglomeracyjnej dobudowywać nowe tory szlakowe". Zaś w Łodzi sieć ma niską przepustowość nawet dla zwykłej SKM, nie mówiąc o ruchu dalekobieżnym! "A u nas do Łowicza po jednotorze, z Widzewa do Zgierza też po jednotorze. Nie mówiąc o linii do Kutna."- pisze K. Pacek.















































Rys. Plany budowy tunelu w Łodzi

wg http://www.mmlodz.pl/artykul/zdjecia/budowa-tunelu-kolejowego-pod-lodzia-ruszy-za-rok,3169695,artgal,12663109,t,id,tm,zid.html
 Zasięg stacji kolejowych na terenie aglomeracji

Komentarze

Popularne posty