Propozycja odbudowy linii kolei do Zelowa

Rys. Wg źródeł linia kolei została już częściowo rozebrana na terenie 9-tysięcznego Zelowa. Szkic możliwej odbudowy.

Propozycja odbudowy linii kolejowej do Zelowa z Łasku stanowi ważny element w dyskusji na temat rozwoju infrastruktury transportowej województwa łódzkiego. Zelów, będący znaczącą miejscowością z populacją przekraczającą 7800 mieszkańców, stanowi potencjalny węzeł komunikacyjny, który mógłby znacząco przyczynić się do ożywienia regionalnego ruchu kolejowego oraz rozwoju turystyki i gospodarki lokalnej.

Rozważając historię linii kolejowych w regionie, zauważamy, że infrastruktura kolejowa w województwie łódzkim podlegała w przeszłości znaczącym zmianom. W szczególności dotyczy to linii do Zelowa, która w przeszłości była ważnym szlakiem transportu towarów, lecz z biegiem lat uległa degradacji. Odbudowa tej linii, zwłaszcza w świetle istniejących już pod drogami szybkiego ruchu mostów kolejowych, wydaje się być przedsięwzięciem, które mogłoby znacząco przyczynić się do poprawy dostępności transportowej regionu.

Propozycja odtworzenia linii obejmowałaby nie tylko przywrócenie połączenia między Łaskiem a Zelowem, ale również możliwość przyszłej ekspansji w kierunku Bełchatowa, Wielunia, a nawet Wrocławia. Taka sieć połączeń mogłaby stać się kluczowym czynnikiem stymulującym rozwój nie tylko samego Zelowa, ale także całego województwa łódzkiego.

Niezbędne byłoby przeprowadzenie szczegółowego studium wykonalności, które uwzględniłoby nie tylko koszty odbudowy i modernizacji infrastruktury kolejowej, ale również potencjał pasażerski oraz korzyści ekonomiczne płynące z realizacji tego projektu. Warto zwrócić uwagę na fakt, że współczesne potrzeby transportowe mieszkańców wymagają elastycznych i ekologicznych rozwiązań, jakimi niewątpliwie są połączenia kolejowe.

Wznowienie ruchu na linii Łask - Zelów, obsługiwane przez nowoczesne autobusy szynowe, mogłoby przyczynić się do znaczącej poprawy mobilności mieszkańców, a także do ożywienia turystyki i gospodarki lokalnej. Proponowane nowe przystanki, takie jak Łask Wschód oraz Zelów, zwiększyłyby dostępność i atrakcyjność nowej linii dla potencjalnych pasażerów.

Apel do władz województwa łódzkiego o rozważenie odbudowy linii do Zelowa jest jednocześnie apelem o większą uwagę na rozwój infrastruktury kolejowej w regionie, która ma kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju i poprawy jakości życia mieszkańców.

Rys. Propozycja połączenia do Dąbia, Działoszyna, Łaska i Zelowa.


Rys. pozostawiono most dla kolei pod drogą szybkiego ruchu. Propozycję wykorzystania istniejącego mostu załączam poniżej. Możliwe jest odtworzenie linii do Zelowa poprzez odbudowę toru w innym przebiegu niż uprzednio.



Opr.SztrucznaIntelig.


Fot. Archiowalne zdjecia sprzed likwidacji toru do Zelowa.
 

Szlak Łask - Zelów (8)

Szlak Łask - Zelów (7)

Szlak Łask - Zelów (4)

Szlak Łask - Zelów (6)

Szlak Łask - Zelów (5)
Fot. prof_klos , http://gtlodz.eu/cat-kolej,90.html?page=33

Szlak Łask-Zelów (3)
Fot. prof_klos , http://gtlodz.eu/cat-kolej,90.html?page=33, aytor: Mikhal Klosovsky

Komentarze

Popularne posty