Likwidacja peronów w Kłobucku na linii Łódź- Zduńska Wola Karsznice- Herby



Likwidacja peronów na stacji Kłobuck stała się tematem szerokiej dyskusji w kontekście modernizacji infrastruktury kolejowej w Polsce. Prace na linii kolejowej CE-65, obejmujące odcinek od Chorzów Batory do Zduńska Wola Karsznice, zaplanowane w ramach szeroko zakrojonego projektu inwestycyjnego, doprowadziły do decyzji o rozbiórce peronów na stacji Kłobuck. Powodem takiej decyzji były przede wszystkim względy bezpieczeństwa, jak zły stan techniczny peronów, który zagrażał bezpieczeństwu podróżnych.


W odpowiedzi na liczne zapytania i wątpliwości Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, że perony są przeznaczone do odbudowy, co jednak wiąże się z koniecznością przebudowy układów torowych oraz koordynacji projektów z branżami towarzyszącymi. Aktualnie trwają prace projektowe mające na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności stacji.

Podobna sytuacja dotyczy peronu na stacji Łomża, który również został zlikwidowany z powodów bezpieczeństwa. Jego odbudowa planowana jest w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 49 Śniadowo–Łomża”. Projekt ten miał zostać zrealizowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego w nowej perspektywie finansowej na lata 2021 – 2027. Obecnie kolej do jedynie okolic Łomży (oddalona od miasta stacja Śniatowo) wróciła jako 2 połączenia dziennie.

Decyzje dotyczące finalnej listy projektów, w tym odbudowy peronów, będą uwarunkowane dostępnym budżetem oraz decyzjami na szczeblu rządowym i regionalnym. Na chwilę obecną nie są znane dokładne zasady korzystania ze środków Unii Europejskiej na nową perspektywę finansową, co wpływa na planowanie przyszłych inwestycji kolejowych.

W obecnej perspektywie finansowej planowane jest opracowanie dokumentacji projektowej, która będzie zawierać między innymi szczegóły dotyczące przebudowy stacji Łomża, w tym budowy nowego peronu. Dokumentacja ta będzie uzgodniona z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, co pokazuje zaangażowanie władz lokalnych w proces modernizacji infrastruktury kolejowej.

Odbudowa i modernizacja peronów na stacjach Kłobuck i Łomża są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa oraz komfortu podróżnych, a także dla rozwoju regionalnego transportu kolejowego, co pokazuje, jak ważne jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury dla przyszłych pokoleń.

opr. Sztuczna Intelig.


Komentarze

Popularne posty