3 lata niejasnych działań wokół stacji Łódź Centrum

"Wyobraźcie sobie, że jeśli powstanie stacja Centrum, to w rejon skrzyżowania Zielonej i Kościuszki z większości łódzkich stacji dojedzie się w maksymalnie kilkanaście minut.". "Wstępne prognozy zakładają kursowanie tunelem w Łodzi ledwie 149 pociągów na dobę. W Madrycie jest to odpowiednio 390 par pociągów regionalnych i kilkadziesiąt dalekobieżnych dla linii zachodniej i 636 par dla linii wschodniej. W Monachium - 480 par. Wydaje nam się, że w analizach nie wzięto pod uwagę przyrostu liczby pasażerów, jaki mógłby wynikać z budowy stacji Centrum."

Opinie
Nowy członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na pytanie o stację Centrum odpowiada tak:
"Widzimy wyraźnie, że chcą w Łodzi częstych taktów pociągów, np. co 20 minut w godzinach szczytu, oraz dobrego skomunikowania kolei z autobusami i tramwajami. Z punktu widzenia pasażera kolejowego przewoźnika regionalnego większa liczba przystanków, dobrze oznaczonych i skomunikowanych z miastem, to klucz do popularności kolei."
O stacji Łódź Centrum pisze Rynek Kolejowy
"Tunel będzie miał sens dopiero wtedy, gdy zdołamy zapełnić go pociągami regionalnymi i aglomeracyjnymi. To z kolei uda się tylko pod warunkiem zaoferowania pasażerom nowej jakości: dowiezienia ich bezpośrednio do ścisłego centrum w sposób sprawny i szybki. Innymi słowy, tunel bez stacji Centrum to taki, który omija Łódź od spodu i jest inwestycją na pół gwizdka (...) Mam nadzieję, że protesty uliczne ani przyjazdy autokarami pod Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie będą konieczne. Władze Łodzi, województwa i kraju powinny podejść do swoich wyborców poważnie i podjąć rozmowy."

Ominąć Łódź od spodu
"Jeśli ta stacja powstanie, do każdego obiektu położonego w centrum dojedziemy w maksymalnie 30 minut z Pabianic, Zgierza i innych podłódzkich miejscowości rozciągających się niemal po Koluszki, Łask, Grotniki i Stryków. Podkreślmy, nie mówimy tu o dojeździe do stacji – bo ta nie jest dla nikogo celem podróży – tylko do miejsc, które interesują pasażerów: urzędów, biur, sklepów i punktów usługowych rozrzuconych po terenie Śródmieścia."

Budowa tunelu kolejowego pod centrum Łodzi staje się coraz bardziej realna. Inwestycja znajduje się bardzo wysoko na liście tych, które w latach 2014-2020 mają być dofinansowane z wielomiliardowego unijnego programu...iptlodz.org

Kolejne miliony
"Dodatkowa stacja to kolejne miliony złotych". Ale też kolejne tysiące pasażerów, kolejne miliony wpływów ze sprzedaży biletów, kolejne miliony od przewoźników dla spółki utrzymującej linie kolejowe, kolejne miliony oszczędzone na infrastrukturze drogowej, kolejne miliony zainwestowane w rozwój centrum Łodzi, kolejne miliony złotych i godzin oszczędzone przez mieszkańców na dojazdach. Takich inwestycji, jak tunel kolejowy pod miastem nie buduje się w myśl zasady "byle taniej", bo to inwestycje, które na dziesiątki lat określą sposób funkcjonowania miasta.

Jak w Madrycie
"W Madrycie funkcjonują dwie linie kolejowe północ-południe prowadzone w tunelach. Każda z nich posiada stacje pośrednie, zlokalizowane w atrakcyjnych punktach przestrzeni miejskiej. Linią kursują także pociągi średnio- i dalekodystansowe, które przejeżdżają przez tunel bez zatrzymania.
Dwoma madryckimi średnicami przejeżdża codziennie ponad tysiąc par pociągów regionalnych i kilkadziesiąt par pociągów dalekobieżnych. Czy w Łodzi powstanie w tunelu kolejowym stacja Centrum?"

Monachium?
"W Monachium w 1972 roku otwarto tunel kolejowy dla pociągów aglomeracyjnych (S-bahn). Stacje na terenie centrum rozmieszczono co kilkaset metrów, zapewniajac doskonały dostęp pasażerów do śródmieścia. Dziś system S-bahn w Monachium przewozi 800 tys. pasażerów dziennie w aglomeracji lliczącej 2,6 mln mieszkańców. W tunelu w dni robocze pociągi kursują co 2 minuty."


3 lata dziwnych działań
Niejasne działania wokół stacji Łódź Centrum trwają już ponad 3 lata. W październiku poznamy treść opracowywanej właśnie dokumentacji, a następnie natychmiast zostanie ogłoszony przetarg na budowę tunelu. Oznacza to, że dylematy związane z budową stacji rozstrzygane są za plecami Łodzian i Łodzianek, a jeśli stacja Centrum nie zostanie uwzględniona w dokumentacji, to nie będziemy nawet mieli szans się o nią upomnieć. Dlatego musimy działać teraz. A skoro PKP PLK nie planuje konsultacji z mieszkańcami, to kierujemy się do ministerstwa.

Przygotowaliśmy petycję w sprawie budowy stacji do Minister Infrastruktury i Rozwoju. Bardzo prosimy o jej podpisywanie i udostępnianie, także osobom nieposiadającym konta na facebooku. Pokażmy, że w sprawie tak ważnej dla Łodzi i regionu łódzkiego nie ma wśród nas podziałów i stoimy murem za dobrymi, przyszłościowymi rozwiązaniami.



Artykuł, w którym padają ważne deklaracje: budowę stacji Centrum popierają mieszkańcy, władze województwa i miasta. Teraz tylko ta informacja musi skutecznie dotrzeć do Warszawy...

"Najbardziej sprawnym, wpisującym się w cele strategiczne całości realizowanego w Łódzkim Węźle Kolejowym programu inwestycyjnego, za którym optuje woj. łódzkie i miasto Łódź, jest wariant przewidujący przystanek w okolicach al. Kościuszki i ul. Zielonej na przecięciu z Łódzkim Tramwajem Regionalnym i planowanym Łódzkim Tramwajem Metropolitalnym o prognozowanym potoku pasażerów rzędu 14,5 tys. na dobę"


Tunel kolejowy z Fabrycznego na Kaliski. Łodzianie walczą o podziemne stacje - Dzienniklodzki.pl
We wrześniu ma być gotowe studium wykonalności dla tunelu średnicowego pod Łodzią. Ale nie wiadomo gdzie i czy w ogóle w tunelu będą stacje
dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki



O potrzebie budowy stacji Centrum na portalu "Miej miejsce"
" brak tej stacji może spowodować, że szeroko promowany i obiecujący program rewitalizacji w obszarze, na który mogłaby oddziaływać stacja, po prostu się nie uda. Zabraknie bowiem kopniaka inwestycyjnego, który może dać tylko ten przystanek. Niestety, jak to zwykle bywa w łódzkiej rzeczywistości, jeśli gremialnie o coś się nie upominamy, lub czemuś się nie sprzeciwiamy, to władze robią po swojemu"


Przystanek w tunelu przy Zielonej/Zachodniej to – obok programu rewitalizacji – najważniejsza inwestycja ostatnich i najbliższych dziesięcioleci.
miejmiejsce.com

Wybrano na podstawie: https://www. !@#$%^&*.com/StacjaLodzCentrum?fref=nf

Odpowiedź PKP PLK:



Szanowny Panie

Rozważamy wszystkie scenariusze – o wyborze konkretnego zdecyduje analiza techniczna, ekonomiczna i społeczna. Wykonawca zajmujący się dokumentacją został wybrany w jawnym postępowaniu przetargowym – zgodnie z prawem zamówień publicznych.

Komentarze

Popularne posty