Wspomnienia z dnia 8 sierpnia 2021

1. Pandemia jakby skończyła się. Z mojej butelki tego dnia piło z 6 czy 8 osób.  Jeździłem dwa razy na stopa gdy uciekł mi autobus i nie miałem problemów by kogoś znaleźć.  W Polsce autobusy w weekend jeżdżą rzadko. Tylko 4 razy dziennie kursowały autobusy linii nr 1 w mieście gdzie spędziłem ten weekend.  

2. Kolega -ojciec dziecka, córki,  opowiada że na plac zabaw przyszło dziecko które zapytało jego córkę-"czy wiesz, czy ja jestem chłopiec, czy dziewczynka"? To mi powiedział po festiwalu.  Jego córka jako jedyna miała lalkę na festiwalu. Żadne inne dzieci już tego oldschoolu nie używały.   
Pytałem się dziecko kumpeli czy to ono tak zapytało czy jest chłopak czy dziewczynka. Bo w zasadzie nie umiałem odróżnić jego płci aż mi nie wyjaśniono. 
Na co moja matka mi powiedziała że płeć czy transpłciowość to delikatna sprawa i pytany zwróci uwagę na moją intencję,  intonację głosu, czy się z tego nie naśmiewam. Złym pytaniem mogę zrobić komuś krzywdę i spowodować że ktoś będzie się wstydzić swojej (dwu)płciowości.  
Strasznie to delikatne tematy. Pytając nie wiem czy nie przesadziłem bo to czyjeś życie prywatne ale temat ten nieco mnie zaskoczył. Postaram się na przyszłość być bardzo delikatnym w tych kwestiach.  

Opr. Adam Fularz


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze

Popularne posty