Pytania redakcji o stację kolejową Przedbórz na linii CMK


List do Radnych Miejskich

Szanowni Państwo, 
czy Rada Miasta wystąpi do UMWŚ w Kielcach z wnioskiem o przystanek kolejowy, pero, choćby tylko jeden, pojedynczy przy tylko jednym z torów?
Jakiś czas temu próbowałem dojechać transportem zbiorowym do Przedborza. Nie było to możliwe. Na stacji na linii kolei pasażerskiej w pobliskich Olszamowicach brak było peronu. 

Pozdrawiam,

Załącznik:
korespondencja: 

Pozdrawiam
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
Date: czw., 16 kwi 2020 o 19:10
Subject: Pytania redakcji do UMWŚ o stację kolejową Przedbórz na linii CMK
To: <kancelaria na s. sejmik.kielce.pl>
Cc: <umprzedborz na serw. pro.onet.pl>


do UMWŚ w Kielcach

do wiadomości władz miasta Przedbórz

Szanowni Państwo
W wielu krajach na liniach kolei szybkich budowane są przystanki kolejowe. Co UMWŚ sądzi o pomyśle wykorzystania linii CMK do skomunikowania koleją pasażerską- transportem publicznym, części województwa? 

Propozycje lokalizacji nowych przystanków
Olszamowice- to nazwa stacji na lini CMK, na której, wzorem Włoszczowej i Opoczna, dodanoby peron pasażerski, mający w zamyśle być podobnym "oknem na świat" dla tego regionu.


Wszystkie przystanki miałyby tory odstawcze, aby poprawić bezpieczeństwo na linii CMK. Budowę sfinansowałby PKP PLK i RPO Woj. Świętokrzyskiego

Jakie jest stanowisko UMWŚ w sprawie budowy peronu pasażerskiego "Przedbórz" na stacji w Olszamowicach? Znajdują się tam tory kolejowe które możnaby wysposażyć- wzorem stacji Włoszczowa Północ- w peron pasażerski. Mógłby się on mieścić na torze odstawczym przy ul. Czermińskiej w pobliżu wiaduktu drogowego. Pociągi regionalne kończyłyby tu bieg.
Czy powstanie stacja pasażerska Przedbórz Olszamowice na linii CMK? Zarząd WŚ mógłby rozważyć czy warto o to wnieść do PKP PLK oraz do Ministra Infrastruktury. Czy Zarząd Wś o to wystąpi, wzorem miast Opoczno czy Włoszczowa?
--

Korespondencja w sprawie

Panie Redaktorze,

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy stacji pasażerskiej w Olszamowicach.

Z poważaniem,

 

zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


(..)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa(...)


Do Ministra Infrastruktury

Petycja

Szanowni Państwo.
Jakiś czas temu próbowałem dojechać transportem zbiorowym do Przedborza. Nie było to możliwe. Na stacji na linii kolei pasażerskiej w pobliskich Olszamowicach brak było peronu. 

W Olszamowicach już jest stacja kolejowa na linii CMK. Wystarczy dodać pojedynczy tymczasowy peron pasażerski na bocznym torze linii CMK. Nosiłby on nazwę Czermno- Olszamowice. Możnaby go zbudować w pobliżu wiaduktu drogowego od strony wsi. Zatrzymywałyby się tutaj pociągi TLK i regio.

Wyjaśnienia dołączone poniżej nie są zbyt przekonywujące. Nowa stacja kolejowa na linii CMK w woj. świętokrzyskim może uruchomi podobne efekty dla gospodarki regionu jak peron pasażerski we Włoszczowa Północ. Stacja już istnieje. Brakuje peronu. Z reszty kraju dojazd w te okolice bez samochodu w praktyce nie jest wykonalny.

Pozdrawiam

W dniu wtorek, 24 września 2019 media <media na serw. mi.gov.pl> napisał(a):

Szanowny Panie Redaktorze,

funkcjonujące w Europie systemy przewozów regionalnych liniami KDP wykorzystują tabor, którego parametry techniczno-eksploatacyjne są zbliżone do parametrów taboru KDP, szczególnie dotyczy to rozwijanych prędkości. W Polsce tabor kolejowy do przewozów regionalnych charakteryzuje się maksymalną prędkością 110 – 160 km/h. W związku z tym kursowanie pociągów regionalnych po linii kolejowej nr 4 (CMK) ograniczyłoby jej przepustowość przy założeniu, że pociągi Pendolino będą kursować z docelową prędkością 250 km/h., bez zatrzymania na stacjach pośrednich, a pociągi regionalne kursowałyby z prędkością 160 km/h z zatrzymaniami na stacjach Olszamowice i Włoszczowa Północ w torach głównych.

Ponadto w przypadku linii kolejowej nr 4 stacje zlokalizowane są średnio co ok 30 km, rzadko w otoczeniu jakiejkolwiek zabudowy. Tylko dwie stacje posiadają krawędzie peronowe analogicznie do niemieckich (tj. przy torach głównych dodatkowych): Opoczno Południe i Włoszczowa Północ, w związku z tym konieczna byłaby dobudowa nowych peronów.

Linia CMK jest linią łączącą stolice regionów: Mazowsze, Małopolska i Śląsk, dlatego na tej linii kursują głównie pociągi międzyregionalne. Uruchomienie połączeń regionalnych wymagałoby zastosowania przez przewoźników równie szybkiego taboru.

Linia nr 4 omija wiele miejscowości, a zatem dla uruchomienia przewozów regionalnych wymagana byłaby nie tylko budowa dodatkowych peronów, ale również opracowanie systemu dowozu pasażerów do i ze stacji. Kwestie te należą do kompetencji lokalnych samorządów.

W związku z tym budowa na linii nr 4 dodatkowych peronów dla obsługi przewozów regionalnych z perspektywy organizacji ruchu, jak i ekonomicznego punktu widzenia może okazać się działaniem nie do końca efektywnym.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury( .)

Dalsza korespondencja: 

Adam Fularz 

wt., 18 gru 2018, 15:12
do Rzecznik
Drodzy Państwo.  
Proszę o odpowiedź nie zawierającą informacji falszywych. Linie dedykowane dla prędkości 250 km/h i więcej- mają liczne stacje pośrednie- ja sam jakiś czas temu w Niemczech jechałem na takiej nowej linii pociągiem regionalnym który obsługiwał na niej mniejsze stacje. 

Państwo piszą o zmniejszeniu przepustowości przy tak niewielkim natężeniu ruchu jak na linii CMK? To żart czy na serio? Czy kiedykolwiek wcześniej oglądali Państwo ruch na popularnej  linii kdp stojąc na peronie stacji pośredniej na takiej linii?
Pozdrawiam

W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 Rzecznik <Rzecznik@plk-sa.pl> napisał(a):
>  
>
> Panie Redaktorze,
>
>  
>
> Linia CMK jest dedykowana dla dużych prędkości i docelowo ma zostać dostosowana do prędkości do 250 km/h, stąd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zakładają prowadzenia regionalnego ruchu pasażerskiego na tej linii.  Prowadzenie na tej linii ruchu pociągów z większą liczbą postojów, a tym samym z mniejszą prędkością handlową, powodowałoby zmniejszenie jej przepustowości.
>
> Z poważaniem,
>
> zespół prasowy
> PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

odpowiedzi przewoźnika Polregio:

Panie Adamie,

pragnę zwrócić uwagę, że połączenia Kraków - Warszawa czy Gliwice - Warszawa mają charakter międzywojewódzki, w związku z czym ich organizatorem jest Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (nie samorządy). Resort transportu zleca obsługę takich tras PKP Intercity. Po Centralnej Magistrali Kolejowej mogą kursować także pociągi regionalne, ale zgodnie z regulaminem przydzielania tras pierwszeństwo przejazdu otrzymują pociągi szybsze. Pociągi wolniejsze muszą przepuszczać pociągi szybsze na stacjach pośrednich. 

Przykładem pociągów REGIO kursujący przez CMK są pociągi relacji Kielce - Katowice, które zamawiają i finansują samorządy województw świętokrzyskiego i śląskiego. Trasa ta obsługiwana jest przez nas nowoczesnymi pociągami z rodziny Impuls. Jeszcze w tym roku, chcąc wykorzystać parametry techniczne tych pojazdów i linii kolejowej, planujemy podnieść maksymalną prędkość pociągów na tej trasie do 160 km/h. 

Pozdrawiam, 

Michał Stilger
Przewozy Regionalne
Biuro Zarządu
Wydział ds. Komunikacji i Public Relations

Proponowane połączenia:
  1. Kielce- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.- Łódź
  2. Kraków- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.- Łódź
  3. Katowice- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.-  Idzikowice- Brzustów- Tomaszów Maz.- Łódź Fabryczna
  4. Katowice- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.-  Mszczonów zmiana kierunku- Skierniewice- Łowicz - Kutno
  5. Kraków- Włoszczowa Północ- Przedbórz/Olszamowice (budowa peronu na istniejącej stacji)- Opoczno Płd.-  Mszczonów zmiana kierunku- Skierniewice- Łowicz - Kutno 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf


-- 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty