Czy w Łodzi uda się wdrożyć kolej aglomeracyjną w relacji dookólnej?


Berlińska Kolej Obwodowa Ringbahn całkowicie omija centrum miasta, mimo to jest obleganą linią aglomeracyjnej komunikacji. Ringbahn w Berlinie jest obsługiwana przez kilka linii kolei miejskiej. Tymczasem linie Łódzkiej Kolei Obwodowej są jednak mało używane. Receptą jest wprowadzenie częstych połączeń dookólnych, obejżdżających aglomerację dookoła. 

Krok taki wydaje się oczywistością w planowaniu polityki transportowej, ale nie w Łodzi. Wprowadzenie połączęń pasażerskich w relacji dookólnej wydaje się być utopią w łódzkich realiach. Na liczne petycje do władz publicznych nie przyszła żadna odpowiedź.




Jak uprościć pomysł wykorzystania Łódzkiej Kolei Obwodowej w ruchu typu kolej aglomeracyjna albo szybka kolej miejska? Na pewno jednym z kroków jest likwidacja konieczności częstej zmiany kierunku podróży. 

Jeślibyśmy chcieli skierować Łódzką Kolej Obwodową trasą przez Łódź Dąbrowę, pociągi musiałyby zmieniać kierunek na stacji Łódź Widzew. Trasa przez Łódź Andrzejów Szosa i Łódź Olechód Wschód jest dłuższa, ale zaoszczędza czasu na zmianę kierunku podróży. 

Opr. AF 2016

Jako podkładu do ilustracji użyto pliku:



Komentarze

Popularne posty