Pomysły na kolej do portu lotniczego
W sieci Internet można znaleźć szereg koncepcji połączenia kolejowego do portu lotniczego. Oto kilka z nich.
Fot. Sieć kolei wokół Łodzi
W mojej opinii najlepsza możliwość to wykorzystanie starego odcinka toru dla potrzeb kolei miejskiej na Retkinię. Dobudowanoby szereg nowych przystanków. Tym torem mogłaby też mknąć kolej KDP wyjeżdżając z Łodzi, zaś nowym torem przez Łódź- Port Lotniczy pomknęłyby wszystkie pociągi
Co do minimalnych promieni łuków:
ROZPORZADZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ strona 19
Wszyło mi więc coś takiego:
wg www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=102
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=117147595
Inne propozycje:
Fot. Sieć kolei wokół Łodzi
W mojej opinii najlepsza możliwość to wykorzystanie starego odcinka toru dla potrzeb kolei miejskiej na Retkinię. Dobudowanoby szereg nowych przystanków. Tym torem mogłaby też mknąć kolej KDP wyjeżdżając z Łodzi, zaś nowym torem przez Łódź- Port Lotniczy pomknęłyby wszystkie pociągi
Moim zdaniem "słaba" jest ta koncepcje. W optymalnym rozwiązaniu powinna być możliwość przejazdu pociągów jadących z kierunku Pabianic obok terminala, zatrzymania i dalszej jazdy na Kaliski ; Fabryczny ; Warszawa bez zmiany czoła. Wszystkie pociągi ŁKA jadące z/do Zduńskiej Woli powinny obsługiwać Lublinek, w ten sposób uniknęli byśmy konieczności tworzenia odrębnej relacji z/do lotniska.
Widzał bym to tak:
lub tak:
Co do minimalnych promieni łuków:
ROZPORZADZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ strona 19
Wszyło mi więc coś takiego:
Zastrzegam że nie jestem specjalistą w dziedzinie budowy linii kolejowych.
wg www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=800698&page=102
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=117147595
Inne propozycje:
Komentarze